ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم
سرخط خبرها

ابراز ارادت به امام رضا (ع) در شبکه‌های اجتماعی | #به_وقت_حرم

  • کد خبر: ۱۱۱۹۴۵
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
ابراز ارادت به امام رضا (ع) در شبکه‌های اجتماعی | #به_وقت_حرم
در همین روز‌هایی که با نام امام رضا (ع) و دهه کرامت گره خورده است، اگر صفحات اینستاگرام، توئیتر، هشتگ‌ها و پست‌هایی را که به اشتراک گذاشته می‌شود، بررسی کنید، با حجم چشمگیری از محتوا‌هایی روبه رو می‌شوید که هدف آن ترویج فرهنگ رضوی است.

سیدزاده| شهرآرانیوز؛ فیلم موهن و ضدایرانی «عنکبوت مقدس» یک بار دیگر به همگان ثابت کرد نه تنها ما مشهدی‌ها که مجاور حریم امن امام هشتم (ع) هستیم، بلکه هر آن کس که در فاصله دور و نزدیک از این نقطه مطلوب زندگی می‌کند هم حاضر نیست کوچک‌ترین اهانتی به این حریم و حرم مقدس را تحمل کند. انتشار یک پوستر در شبکه‌های اجتماعی کافی بود تا در همین فضای مجازی و همین شبکه‌های اجتماعی، موجی بزرگ برای تقبیح اهانت انجام شده و همچنین ابراز ارادت‌های مختلف و متنوع با زبان‌ها و بیان‌های گوناگون راه بیفتد.

هشتگ‌های مختلف، تصاویر متعدد و حتی تجربه‌هایی از روبه روشدن با این مکان و آدم‌هایی که به نحوی خالصانه و مخلصانه با این فضا در ارتباط هستند، همه و همه نمودی عینیت یافته بود از جایگاه والای امام رضا (ع) و حرمش در دل مردم است که بخش بزرگی از آن در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت. فضایی که برخلاف همه انتقاد‌هایی که همیشه به آن وارد شده، این نکته هم مطرح بوده که فضای مناسبی برای ترویج فرهنگ‌های مطلوب بوده است.

حالا در همین روز‌هایی که با نام امام رضا (ع) و دهه کرامت گره خورده است، اگر صفحات اینستاگرام، توئیتر، هشتگ‌ها و پست‌هایی را که به اشتراک گذاشته می‌شود، بررسی کنید، با حجم چشمگیری از محتوا‌هایی روبه رو می‌شوید که هدف آن ترویج فرهنگ رضوی است و آنچه به این احوال گره خورده است. در کنار این عکس‌ها و هشتگ‌ها که گنبد و نام امام رضا (ع) در آن می‌درخشد، برنامه‌ها و دورهمی‌ها و گپ و گعده‌هایی هم برگزار می‌شود تا هرچه بیشتر از ظرفیت این اتفاق استفاده شود.

همین چند وقت پیش که کرونا با قدرت بیشتری نسبت به این روز‌ها مشغول جولان دادن بود و بیشتر از حالا گرفتار مفاهیمی مثل قرنطینه و رعایت فاصله فیزیکی بودیم، فعالان فرهنگی مختلفی با تدارک دیدن برنامه‌هایی برای زیارت از راه دور و زیارت نیابتی، این بشارت را به زائران می‌دادند که «باتوجه به شیوع بیماری کرونا و نبود توفیق حضور خیل مشتاقان و دل دادگان حضرت رضا (ع) طرح زیارت نیابتی از طریق وبگاه حرم امام رضا (ع) انجام می‌شود». این البته فقط یکی از این اتفاقات بوده است و همچنان چنین برنامه‌هایی از طریق صفحات حرم مطهر امام رضا (ع) و فعالان فرهنگی برای علاقه‌مندان محقق می‌شود.

پخش زنده‌هایی با موضوعات مختلف دینی و اجتماعی به وسیله کارشناسان مرکز مشاوره حرم مطهر همراه با امکان پرسش و پاسخ برای کاربران، جزءخوانی قرآن، فراخوان‌هایی برای جذب آثار هنری، دل نوشته، نامه، برگزاری مسابقات برای جامعه دخترانه و پسرانه در قالب‌هایی مثل نقاشی، گلدوزی و... همه از برنامه‌هایی هستند که با هدف ترویج فرهنگ رضوی این روز‌ها در فضای مجازی شکل گرفته اند و با استقبال مخاطبانشان به راه خودشان ادامه می‌دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->